onsdag 12. november 2008

Lokale val i Nicaragua


Sandinist-sympatisørar feirar den omstridde valtriumfen i Nicaragua

Mange uttrykkjer no uro for utfallet av årets lokalval i Nicaragua. Regjeringspartiet FSLN, Frente Sandinista de Liberacion Nacional, vann ein soleklar siger med overtal av stemmene i 105 av 146 kommunar. Opposisjonen med partiet PLC i spissen ville ikkje godta resultata, og stilte mellom anna krav om at stemmene vart talde på ny. Dette kravet kom mellom anna etter at ein fann fleire hundre stemmesedlar på søppeldynga utanfor Leon. FSLN nekta å gjere ei omtelling og i går vart valresultata offentleggjorde som endelege. Entusiastiske folkemengder feira i revolusjonsliknande tilstandar i Managua, Leon og andre sentral Sandinist-sentrum.

FN, fleire internasjonale organisasjonar og det sivile samfunn ber no Nicaragua om å anstrenge seg for utvise openhet om valresulta for å forhindre at kritikken mot landet sine politiske institusjonar breier om seg. Landet vart tidlegare i haust kraftig kritisert for å nekte både lokale og internasjonale valobservatørar å delta i førebuinga og gjennomføringa av valet.

Den siste vekene har det vore fleire opptøyer i Managua og Leon. Dette er primært samanstøytar mellom opposisjonen og sandinistane. Landet ser ut til å vere delt i to fløyar der berre dei som dekkjer seg med raude og svarte fargar har sivile rettar. Opposisjonen sine protestar blir møtt med steinkast og politiskjold, og politisk fridom er avgrensa til dei som synleg støttar regjeringspartiet.

Vener i Nicaragua sender meg stadig linkar til nettsider, filmklipp og anna som illustrerer eit Nicaragua som berre minner meg om ei fjern fortid eg veit eksisterte ein gong på 70 og 80-talet. Barrikadar av brennande bildekk er sett opp som stengler ved alle innfartsårer til Leon. Store politistyrkar med våpen og skjold voktar byane, og unge mobbar herjar gatene på jakt etter bråk. Dei raudsvarte tørrkleda veier ikkje primært triumferande i tropevinden, men er snarare knytta i bandittstil om munnen til folk for å forhindre at ein pustar inn for mykje av den giftige røyken. Folk er aggressive, hyttar med armane mot kamera og viser fing til verda.

Eg er ikkje i Nicaragua no, og kjenner slik ikkje denne stemninga på kroppen. Men då eg las denne artikkelen av Gioconda Belli kunne eg nesten førestille meg situasjonen: http://www.elnuevodiario.com.ni/blog/articulo/345


El pueblo unido jamas sera vencido?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har träffat en person som var fiscal (observatör) under valet i distriktet zaragoza här i León och som var med om valfusk. De andra observatörerna hade möte och bestämde sig för att ta ut PLC röster ur valurnan. tråkigt men sant.

Silje Førland Erdal sa...

Huff ja, det er verkeleg trist. Kor vanskeleg kan de vere å gjennomføre eit kommuneval? Demokratiet kjennest veldig langt unna...

Johannes Wilm sa...

Jaja, jeg tviler litt på den versjonen. Har dere set de bildene fra søppeldynga? En blanding av Photoshop og teaterspil, spør du meg.

Og selv om de var ekte, så var de valgsedlene jo IKKE fra Leon-by! Se selv her: http://www.bacanalnica.com/foros/viewtopic.php?t=90903&postdays=0&postorder=asc&start=16

Det er også et utmerket intervju med Dr. Rivas på engelsk her, der han bl.a. kommenterer saken: http://www.tortillaconsal.com/roberto_rivas_en.html

Dette var USAs og PLCs forsøk på kupp -- bare veldig dårlig planlagt.

Jeg diskuterte dette også med både høyre og venstresides folkene på Nicaliving.com: http://www.nicaliving.com/node/13760

Sidens webmaster, som er MRS-person, kommer til slutt til konklusjonen at det kke var valgfusk: http://www.nicaliving.com/node/13807

Veldig rart, men iom at det ikke finnes noen uavhengig presse i Nicaragua, så er slike sider de beste nyhetskilder.

Selfølig er det ok å spre de anklager om valgfusk som har kommet opp. Men det å gjøre det uten å lenke til motfremstillinger er en halsløs handling. Beslutningstakere i hele Europa kan dermed få et skjevt bilde, og man risikerer millioner av ulandshjelp til Nicaragua (i tillegg til å bli talerør for CIA).

Jeg skjønner at de by-eliter som vi alle sammen har hatt mest kontakt med er pro-PLC, uansett hvilken FSLN-historie de har. Mest av alt er de redd for sosial utjevning. Og alle i Nicaragua har en politisk agenda så når noen sier "Jeg er FSLN og har fusket ved valget" så kan vi nesten være sikker på at vedkommende er MRSer eller liberal - eller også så har han simpelthen et eller annet uoppgjort regnskap med noen andre i partiet. Samme gjelder selvsagt andre veien også.

Jeg er også nesten sikker på at ham den eneste MRSen som blødte under konfrontasjonen hadde tilført seg skadene selv (mest av alt fordi han bløde mens ingen andre gjorde det, og han gjorde et poeng ut av å ikke tildekke såret sitt og alltid være ttt på TV-kameraene -- i tillegg har jeg intervjuet ham før, og hatet hans mot Ortega har veldig personlige årsaker).

Sorry, men blogg-postinger som denne er direkte skadelig for demokratiet, mener nå jeg.

Silje Førland Erdal sa...

Veit du kva Johannes, nokre gonger lurer eg på om du er betalt av FSLN.
Valget i Nicaragua hadde klare svikt denne gongen, og eg vegrer meg ikkje for å kritisere det.

Men takk for innspel. Saman med dine kommentarar vert framstillinga gjere litt meir nyansert.

Johannes Wilm sa...

Jeg fokuserer bare på fakta -- det er alt.
Jeg kan ikke med sikekrhet si at det ikke var valgsvindel fra FSLN og ikke at det var valgsvindel fra PLC. Det tror jeg ikke du eller noen av de vi kjenner kan gjøre. Jeg har også klart skrevet det i blogginnlegget mitt.

Du siterer fra den inoffisielle partiavisen til MRS (El Nuevo Diario). Det er jo også lov, men da må leseren jo vite at det er det og ikke noen uavhengig avis.

Like slemt ville det være om du bare presenterte "EL 19" som en fakta-avis. Også det er et propaganda-organ.

Og det er den slags ting vi kan gjøre: henvise til slike forbindelser, avdekke direkte løgn og gjøre bildet noe klarere for dem som satser på å lese The Economist og ellers ikke har noen tilgang til nyhetskilder.

Jeg lurr forøvrig ikke på om du er betalt av CIA. Det er du ikke.

Ingen krever at du ikke skal "kritisere" det -- men det er derimot dypt unfair å utelate motargumentene. Dermed blir det, om du vil elelr ikke, til propaganda.